Rijeka ugostila dvije manifestacije Europske unije –  „Obilazak jedinstvenog tržišta EU“ i „Europa.Coffee Tour!“

Inicijativom EUROPE DIRECT Rijeka i Riječke razvojne agencije Porin, Rijeka je tijekom 16. i 17. ožujka uspješno ugostila dvije manifestacije koje promoviraju programe i inicijative Europske unije – „Obilazak jedinstvenog tržišta EU“ i „Europa.Coffee Tour!“. Rijeka je na najbolji način iskoristila činjenicu što je postala jedini europski grad koji je u isto vrijeme ugostio ove dvije putujuće manifestacije pa se preko 250 Riječanki i Riječana aktivno uključilo u interaktivne sadržaje koje je ponudila manifestacija „Obilazak jedinstvenog tržišta EU“, dok je u nedjelju 17. ožujka, u sklopu Alpsko-Jadranskog dijela „Europe.Coffe Tour!“ našim sugrađankama i sugrađanima podijeljeno preko 200 kava. Tijekom dvodnevnog programa, više od 1000 građana se zaustavilo i postavilo svoje pitanje o Europskoj uniji ili je dalo svoj komentar.

Tijekom dva dana manifestacije „Obilazak jedinstvenog tržišta EU“ razgovaralo se o svim prednostima koje nam jedinstveno tržite EU donosi i što ono znači za naš svakodnevni život. Kroz brojne interaktivne sadržaje, kvizove, testove i igre građani su se upoznali s mogućnostima koje su im dostupne svaki dan, kada idu na putovanje u drugu zemlju, kada se žele preseliti u drugu zemlju i s brojnim drugim mogućnostima kojih su često i sami nesvjesni. Naši su sugrađani, osim osvojenih brojnih nagrada, pokazali i zavidno znanje o Europskoj uniji, njenim institucijama, njenom djelovanju i aktivnostima.

U nedjelju, 17. ožujka, u sklopu „Europe.Coffe Tour!“ Riječanke i Riječani su, uz besplatnu kavu, porazgovarali o Europskoj uniji, njenom trenutnom stanju te su iznijeli svoje ideje za bolju zajedničku budućnost svih građana EU.

Europska unija broji preko 447 milijuna građana i 23 milijuna poduzeća te je iznimno bitno da i naši sugrađani budu informirani o svim koristima, mogućnostima i prednostima života u Europskoj uniji te kako ih mogu iskoristiti za bolji život i budućnost. Jedinstveno tržište EU donosi veći broj proizvoda na policama u trgovinama, ti proizvodi moraju zadovoljiti određene standarde kvalitete postavljene na razini cijele Unije, poduzetnici jednostavnije mogu internacionalizirati svoje poslovanje. Također, kada se putuje u neku od zemalja članica EU, u sklopu „u roamingu kao kod kuće”, može se upotrebljavati mobilne usluge kao kod kuće, Europska kartica zdravstvenog osiguranja omogućava korištenje nužnih zdravstvenih usluga po istim uvjetima kao što su za građane te zemlje…

Ovakve manifestacije su idealna prilika za takve razgovore, te je stoga i Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj podržalo ove dvije inicijative.

Foto: European Commission