U okviru politike EU-a za sigurnost na cestama za razdoblje 2021. – 2030. Komisija se ponovno obvezala na svoj ambiciozni cilj da do 2050. na cestama EU-a bude gotovo nula smrtnih slučajeva i teških ozljeda („Vizija nula”) te da se broj smrtnih slučajeva i teških ozljeda smanji za 50 % do 2030.
Komisija je prošlog tjedna objavila najnovije podatke o sigurnosti na cestama, iz kojih je vidljivo da su smrtni slučajevi i dalje ispod razine prije pandemije, ali napredak je i dalje spor.
Kad je riječ o vožnji u EU-u, Komisija primjenjuje pristup „sigurnog sustava”.
Taj sustav zahtijeva:
- sigurnu vožnju,
- sigurnija vozila,
- sigurniju infrastrukturu,
- manje brzine i
- bolju prvu pomoć nakon nesreće.
Stoga je Komisija predstavila prijedloge za modernizaciju propisa o vozačkim dozvolama, uključujući uvođenje digitalne vozačke dozvole valjane u cijelom EU-u i nove odredbe kojima se olakšava prekogranična provedba propisa o sigurnosti cestovnog prometa.
Prošle je godine na cestama EU-a izgubljeno više od 20 000 života, a žrtve su većinom bili pješaci, biciklisti i vozači romobila i motocikala.
Novi propisi poboljšat će sigurnost svih sudionika u cestovnom prometu i pomoći EU-u da ostvari svoju viziju nulte stope smrtnih slučajeva na cestama EU-a do 2050. Ujedno će vozači biti bolje pripremljeni za vozila s nultim emisijama i za vožnju gradskim cestama po kojima će se kretati više bicikala i vozila na dva kotača. Sigurno je i da će se broj pješaka povećavati. Mladim vozačima omogućit će se stjecanje iskustva u sustavu vožnje uz pratnju – mladi će moći naučiti voziti i dobiti dozvolu s navršenih 17 godina. Osoba koja položi vozački ispit sa 17 godina moći će voziti sama od svojeg osamnaestog rođendana i raditi kao profesionalni vozač čim to određeno radno mjesto dopušta. Time će se rješavati i trenutačni problem manjka vozača.
Tri prijedloga:
- Modernizirani propisi o vozačkim dozvolama kako bi ceste postale sigurnije i kako bi se pojednostavnio svakodnevni život
- Djelotvorna prekogranična provedba propisa o sigurnosti cestovnog prometa
- Zabrana vožnje s učinkom na razini EU-a: kraj nekažnjivosti teških prometnih prekršaja
Što podrazumijevaju ova tri prijedloga možete pročitati ovdje.
Informativna brošura (na engleskom jeziku)
Europe Direct informacijski centar Rijeka sufinancira Europska unija. Sadržaj Web stranice odgovornost je Riječke razvojne agencije Porin i provedbenih partnera i ne odražava nužno gledišta Europske unije.